Ocena brak

Sale koncertowe

Autor /Akustyk Dodano /31.01.2012

Człowiek musi słyszeć swój głos, aby kontrolować jego natężenie. Jeszcze większe problemy mają w takich wypad­kach wokaliści. Można czasem zobaczyć śpiewaka z dłonią przy uchu, próbującego w ten sposób o skierować do niego trochę więcej odbitego dźwięku. Niektórzy wielcy wokaliści kompletnie wypadali z roli, gdy nie mogli dobrze słyszeć siebie o podczas występu.
Każdy rodzaj muzyki wymaga innych warun­ków akustycznych, szczególnie zaś pogłosu. Przy­kładowo dosyć duże opóźnienie pogłosu pozwala na najpełniejsze zmieszanie dźwięków orkiestry symfonicznej, podczas gdy w operze potrzebny jest pogłos znacznie krótszy, by wyraźnie słyszeć libret­to. Podczas projektowania sal koncertowych nale­ży wszystkie te czynniki brać pod uwagę.

Podobne prace

Do góry