Ocena brak

Rynki działania przedsiębiorstwa w ujęciu marketingowym.

Autor /Ava Dodano /03.05.2011

 

Głównym składnikiem charakterystyki, orientacji rynkowej jako podstawy marketingu jest określony punkt wyjścia podejmowanych działań.

 

 

Punkt ten oznacza w tym przypadku podmiot lub przedmiot, od którego są rozpoczynane działania na rynku. Podmiotowym punktem wyjścia działań podejmowanych i samych orientacji rynkowej marketingu jest konsument.

Przedmiotem punktu wyjścia jest natomiast rynek ściślej jeden z jego elementów – popyt oraz aktualne i przyszłe potrzeby nabywców. Charakterystyczną cechą marketingu jest integracja instrumentów i działań, prowadząca do skutecznego przezwyciężenia oporu popytu, czyli marketing jest systemem zintegrowanego działania na rynek. Przedstawione uwagi pozwalają na scharakteryzowanie założenia;

  • Rynek (popyt) i konsument oraz jego obecne i przyszłe potrzeby są punktem wyjścia w procesie tworzenia struktury marketingu.

Podobne prace

Do góry