Ocena brak

Rola marketingu względem organizacji, konsumentów i w społeczeństwie

Autor /Evelyn Dodano /12.04.2011

 

Przedsiębiorstwa nie mogą dzisiaj przetrwać po prostu jedynie dobrze działać. Muszą one działać doskonale, jeśli mają odnieść sukces na coraz bardziej konkurencyjnym rynku globalnym. Nabywcy indywidualni i instytucjonalni stoją wobec ogromnej rzeszy dostawców szukających tylko możliwości zaspokojenia ich każdej potrzeby. Kluczem do sukcesu przedsiębiorstw jest znajomość potrzeb ich klientów i zaspokojenie ich.

Większość nowoczesnych społeczeństw funkcjonuje w oparciu o zasadę wymiany. Ludzie specjalizują się w produkcji określonych produktów i wymieniają je na inne rzeczy, których potrzebują. Wchodzą w transakcje i różnego rodzaju związki.

Marketing najszybciej rozprzestrzenia się wśród przedsiębiorstw oferujących pakowane dobra konsumpcyjne, przedsiębiorstw produkty długotrwałego użytku i przedsiębiorstw wytwarzających urządzenia przemysłowe.

Marketing w coraz większym stopniu staje się przedmiotem zainteresowania ze strony organizacji typu non-profit, takich jak: uniwersytety i szpitale. Te organizacje mają problemy rynkowe. Kierujący nimi walczą o utrzymanie ich przy życiu wobec gwałtownie zmieniającego się nastawienia konsumenta i zmniejszania się zasobów finansowych.

Przedsiębiorstwa międzynarodowe wprowadziły i rozwinęły na świecie nowoczesne działania marketingowe. Ta sytuacja zmusiła mniejsze firmy w różnych krajach do rozwoju swojego marketingu, tak, aby móc skutecznie konkurować z przedsiębiorstwami międzynarodowymi.

Zainteresowanie marketingowe ze strony organizacji non-profit i przedsiębiorstw międzynarodowych wzrasta, wraz z uświadomieniem sobie przez te organizacje roli marketingu w poprawie skuteczności działań rynkowych.

 

Podobne prace

Do góry