Ocena brak
PZL P.7 - samolot
Polski samolot myśliwski skonstruowany przez inż. Zygmunta Puławskiego w Państwowych Zakładach Lotniczych. Pierwszy prototyp P-7/I oblatano w październiku 1930 r. , a drugi w marcu 1931 r.; jesienią tego roku P-7/II przeszedł próby państwowe w Instytucie Badań Techniczno-Lotniczych, w których wyniku dopuszczono samolot do produkcji seryjnej. W latach 1932-33 PZL wyprodukowały 149 egzemplarzy, z których pierwszych pięć rozpoczęło służbę pod koniec 1932 r. w 1 pułku lotniczym. Produkcję zakończono w połowie 1933 r.; w 1935 r. zaczęto wycofywać te samoloty z pierwszej linii, planując, że do końca 1937 r. zastąpią je nowocześniejsze *PZL P.I1.
We wrześniu 1939 r. w jednostkach bojowych było 30 samolotów P.7, a w jednostkach szkolnych, rezerwie i remontach - 75. W walkach z lotnictwem niemieckim brały udział samoloty ze 123 eskadry przydzielonej do Brygady Pościgowej, eskadry 151 z Samodzielnej Grupy Operacyjnej „Narew", eskadry 162 z armii „Łódź" oraz samorzutnie zorganizowanej eskadry tzw. Grupy Dęblińskiej. Były to przestarzałe samoloty, rozwijające niewielką prędkość, słabo uzbrojone. Nie mogły podjąć równorzędnej walki z myśliwcami niemieckimi i z tego względu po kilku lotach bojowych zrezygnowano z wykorzystywania ich w charakterze myśliwców i przeznaczono do zadań rozpoznawczych. W czasie walk zestrzeliły 7,5 samolotu niemieckiego (jeden wspólnie z P.IIc).
DANE TAKTYCZNO-TECHNICZNE
silnik Bristol Jupiter F-V11 prod. Polskich Zakładów Skoda o mocy 485 KM
rozpiętość 10,57 m
długość 6,98 m
maks. masa startowa 1476 kg
maks. prędkość 327 km/h
zasięg 600 km
2 karabiny maszynowe Vickers wz. E kal. 7,92 mm (później FK wz. 33)