Ocena brak

PRZYWÓDZTWO PRODUKTOWE

Autor /Lisa Dodano /03.05.2011

 

Przywództwo produktowe oznacza możliwość zaoferowania klientom produktu najnowszego. Możliwe jest to wówczas, gdy firma dysponuje odpowiednim zapleczem technologicznym. Przywództwo produktowe osiągają firmy inwestujące w badania i rozwój. Polskie przedsiębiorstwa nie są rozwinięte tak jak przedsiębiorstwa zachodnie, przeznaczają niskie nakłady na bieżące odnawianie środków produkcji, a na badania i rozwój jeszcze mniej. Wpływ na to miał także ich efemeryczny charakter. Kilka lat temu firmy upadały równie szybko jak upadały. Jako przykład przedsiębiorstwa którego źródła konkurencji znajdują się w przywództwie produktowym należy podać Optimus S.A. Spółka ta jest w stanie zaoferować produkty równie nowoczesne jak zachodnie po niższych cenach. Swoje produkty stara się dostosować do potrzeb indywidualnych zamówień tak dla osób fizycznych jak i dla firm. Zapewnia obsługę posprzedażową w formie bezpłatnej infolinii.

Firmy polskie mają poważne trudności w konkurowaniu z zachodnimi w przywództwie produktowym. Firmy zachodnie posiadają dziedzictwo, ułatwiające im szybki postęp, są tez o wiele bardziej zasobne finansowo. Przedsiębiorstwa polskie wypadają także gorzej pod względem celowości i efektywności inwestycji. Koncerny zachodnie mają od lat wypracowane programy badawcze i inwestycyjne. Polityka polskich przedsiębiorstw jest zbyt doraźna, aby przywództwo produktowe stało się ich źródłem przewagi konkurencyjnej. Przedsiębiorstwa polskie powinny importować technologię od zachodnich firm przez np. alianse. Polskie przedsiębiorstwa muszą zwrócić uwagę na oferowanie produktów nowoczesnych.

Podobne prace

Do góry