Ocena brak

PRZECHOWYWANIE INFORMACJI W PAMIĘCI - ZWIĄZKI Z TEORIĄ RESCORLI - WAGNERA

Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011

  • Przy zastosowaniu teoria uczenia się Rescorli- Wagnera do warunkowania instrumentalnego siła asocjacji pomiędzy bodźcem i reakcją zmieniła się zgodnie z następującym równaniem:

V = α (λ – ΣV)

gdzie α to tempo uczenia się; λ to maksymalna siła asocjacji; a ΣV to suma istniejących sił asocjacji bodźca obecnego w danej próbie.

  • Ten związek jest znany jako zasada uczenia się współzawodniczego, gdyż różne bodźce współzawodniczą o asocjację z reakcją.

  • Równanie asocjacji dla pamięci zakłada, ze różne reakcje współzawodniczą o asocjacje z bodźcem.

  • Teoria RW dostarcza mechanizmu pozwalającego na wprowadzenie w życie równania asocjacji.

  • TRW opisuje współzawodnictwo pomiędzy bodźcami prezentowanymi równocześnie, natomiast równanie asocjacji opisuje współzawodnictwo pomiędzy różnymi reakcjami powiązanymi z tym samym bodźcem w różnym czasie.

  • Teoria Rescorli-Wagnera jest zgodna z interferencją asocjacyjną, gdyż manipulacje powodują, że każda z reakcji uzyskuje mniej wzmocnienia.

Podobne prace

Do góry