Ocena brak

Promocja sprzedaży a public relations

Autor /Ava Dodano /03.05.2011

 

Promocja jest narzędziem marketingowym obejmującym różne rodzaje czynności, jakie podejmuje przedsiębiorstwo, aby poinformować o cechach merytorycznych produktu i przekonać docelowych nabywców aby go kupili.

Można określić promocję również jako formę komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, w którego wyniku następuje przepływ informacji w dwóch kierunkach.

Istotę i funkcję sprzedaży można scharakteryzować jako uwypuklenie jej następujących cech :

  • promocja tworzy i oferuje nabywcom określone korzyści o charakterze materialnym,

  • środki promocji sprzedaży zachęcają do kupna w ściśle określonym czasie lub miejscu, posługują się sugestiami i poleceniami aby kupić produkt dzisiaj i natychmiast skorzystać o nie powtarzającej się okazji.

  • Promocja dodaje do produktu coś wyjątkowego i nadzwyczajnego, tak aby go wyróżnić i uatrakcyjnić,

  • Promocja sprzedaży wywołuje relatywnie szybkie efekty w dziedzinie sprzedaży , które mają krótkotrwąły charakter.

 

Public relations są to wszelkie działania marketingowe mające na celu stworzenie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa wśród klientów oraz potencjalnych partnerów.

Instrumentami są :

  • ocieranie do pracowników z informacją od dyrekcji poprzez różne wewnętrzne środki komunikowania,

  • koordynowanie stosunków z prasą, mediami, specjalistami , społecznością lokalną, układaniem stosunków z inwestorami, doradztwo kierownicze, koordynowanie specjalnych imprez.

Podobne prace

Do góry