Ocena brak

Proces marketingu politycznego wg Ph.B. Niffeneggera - PROMOCJA

Autor /Stas Dodano /15.07.2011

  1. w głównej mierze składa się z działań reklamowych oraz kształtowania opinii publicznej poprzez bezpłatne relacje w mediach dotyczące kandydata, jego programu i kampanii

  2. NIFFENEGGER wyróżnia 4 podstawowe strategie promocyjne:

  • KONCENTRACJI – polega na koncentracji większości wydatków i wysiłków promocyjnych na określonych segmentach wyborców np. regionach, województwach

  • WYCZUCIA CZASU – oznacza ponoszenie największych wydatków i najwyższą aktywność promocyjną, gdy kandydat ma „dobrą passę”. Jej przyjęcie jednocześnie zmusza przeciwników do intensyfikacji własnych działań i wyczerpywania zasobów

  • ZMYLENIA – polega na unikaniu bezpośredniego, frontalnego ataku na mocniejszego przeciwnika, a raczej na usiłowaniach wytrącania go z równowagi tak, aby popełnił błąd. Może się ona okazać szczególnie skuteczna w wypadku kandydatów niżej notowanych

  • KAMPANII NEGATYWNEJ – opiera się na bezpośrednim lub pośrednim (porównawczym) ataku na stanowiska przeciwnika i/lub jego cechy osobowe. Niffenegger radzi by posługiwać się nią jedynie w ostateczności

Podobne prace

Do góry