Ocena brak

PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTA

Autor /Keira Dodano /18.04.2011

 

Prawa:

  1. Umieszczenie swoich danych w rejestrze klientów spełniających wymagania norm odnośnie SZJ.

  2. Powoływanie się na certyfikat w działalności reklamowej i promocyjnej.

  3. Stosowanie znaku certyfikacyjnego SZJ zgodnie z ustaleniami.

  4. Otrzymywanie od PCBC zmian uregulowań prawnych i dokumentów normalizacyjnych.

  5. Wymaganie od jednostki certyfikującej zachowania poufności w stosunku do wszelkich informacji z wyjątkiem przypadków przewidzianych ustawą.

  6. Prawo do reklamacji i odwołań.

  7. Prawo do rozszerzenia zakresu certyfikacji o nowe obszary działania.

 

Obowiązki:

  1. Zapewnienie auditorom dostępu do miejsc i sprzętu i udzielenie wszelkich informacji niezbędnych do przeprowadzenia auditu w procesie certyfikacji.

  2. Usunięcie wszelkich trudności, które byłyby przeszkodą w przeprowadzeniu auditu.

  3. Regulowanie w terminie opłat i należności.

  4. Utrzymanie SZJ w stanie zgodnym z wymogami normy na którą powołuje się certyfikat.

  5. Powiadomienia jednostki certyfikującej o zmianach w procedurach i strukturze firmy.

  6. Regularne prowadzenie rejestru reklamacji.

  7. Umożliwienie przeprowadzenia auditu.

  8. Stosowanie się do decyzji jednostki certyfikującej w związku ze zmianą wymagań.

  9. Powoływanie się na certyfikat tylko do obszaru w jakim został przyznany.

  10. Zaprzestanie powoływania się na certyfikat, gdy przestanie być ważny.

Podobne prace

Do góry