Ocena brak

Postępowanie w przypadku dziecka z opóźnionym rozwojem mowy

Autor /Aro Dodano /26.07.2011

Opóźniony rozwój mowy spotykamy u dzieci niesłyszących, upośledzonych oraz zdrowych, u których trudno ustalić etiologię tego opóźnienia.

Stosuje się u nich następujące ćwiczenia:

- wszystkie grupy ćwiczeń stosowanych w terapii dyslalia – fonemowe, usprawniające narządy mowy

- ćwiczenia rozwijające słownik dziecka ,zawsze w dwóch wersjach – ćwiczenia rozumienia i nazywania:

  • Ćw te obejmują nie tylko rzeczowniki, ale i czasowniki przymiotniki /nazwy kolorów, wielkości, właściwości psychicznych/

  • Nazwy stosunków przestrzennych – na, przed, za, nad, w domu, przed domem, itp.

- ćwiczenia wprowadzające proste zdania, w których musi być podmiot i przeczenie

- wprowadzanie zdań rozwiniętych

- ćwiczenia w wymawianiu sylab w formie dźwiękonaśladowczej

Podobne prace

Do góry