Ocena brak
Postępowanie w przypadku dziecka z opóźnionym rozwojem mowy
Opóźniony rozwój mowy spotykamy u dzieci niesłyszących, upośledzonych oraz zdrowych, u których trudno ustalić etiologię tego opóźnienia.
Stosuje się u nich następujące ćwiczenia:
- wszystkie grupy ćwiczeń stosowanych w terapii dyslalia – fonemowe, usprawniające narządy mowy
- ćwiczenia rozwijające słownik dziecka ,zawsze w dwóch wersjach – ćwiczenia rozumienia i nazywania:
-
Ćw te obejmują nie tylko rzeczowniki, ale i czasowniki przymiotniki /nazwy kolorów, wielkości, właściwości psychicznych/
-
Nazwy stosunków przestrzennych – na, przed, za, nad, w domu, przed domem, itp.
- ćwiczenia wprowadzające proste zdania, w których musi być podmiot i przeczenie
- wprowadzanie zdań rozwiniętych
- ćwiczenia w wymawianiu sylab w formie dźwiękonaśladowczej