Ocena brak

POPYT NA RYNKU TOWARÓW I USŁUG PRZEMYSŁOWYCH

Autor /Kelly Dodano /11.04.2011

 

Charakter popytu na towary przemysłowe stawia niepowtarzalne wyzwania – a także możliwości – przed menadżerem marketingu.

Popyt na wyroby przemysłowe jest pochodną popytu ostatecznego konsumenta. Konsumenci na rynku towarów przemysłowych, tacy jak firmy, rządy oraz instytucje nie nastawione na przynoszenie zysku, kupują towary i usługi w celu wytworzenia innych dóbr i usług dla swoich klientów. Na przykład Apple Computer wydatkowuje ponad 50% całości swoich wpływów ze sprzedaży na zakup materiałów do produkcji. Niemalże wszystkie części i podzespoły wchodzące w skład komputera są projektowane przez inżynierów Apple, a następnie wytwarzane według ich specyfikacji przez inne firmy – starannie dobrane grono dostawców przemysłowych. Wielkość zamówień, jakie każdy z tych dostawców otrzymuje od Apple, zależy od sprzedaży komputerów Apple. Jak pokazuje ten przykład, popyt na wyroby przemysłowe wynika z zakupów dokonywanych przez klientów organizacji (Nabywców komputerów), a nie z działania samej nabywającej je organizacji (Apple Computer).

Podobne prace

Do góry