Ocena brak

PODSTAWOWE TEORIE HANDLU

Autor /Kim Dodano /11.04.2011

 

  1. Usługowa podkreśla że istotą w dział. handlowej jest wytwarzanie usług, które polegają na stworzeniu klientom odpowiednich udogodnień przy sprzedaży.

W teorii wyróżnia się 4 podst. kategorie wytwarzania usług:

  1.  
    1. usługi związane (nie dają się oddzielić od zakupu towarów)

    2. usługi wolne (często płatne, niezależne do zakupu towarów, skracanie spadku)

    3. usługi pełnego asortymentu (klient w odpowiednim}

    4. usługi powszechnej spiżarni {miejscu i czasie kupuje to co chce)

 

Funkcjonalna opiera się na koncepcji istnienia dwóch układów masy towarowej: początkowego (sfera produkcji, wąski asortyment, duże partie dostaw) i końcowego (sfera konsumpcji ,musi być dostosowany do preferowanego popytu odbiorców). Między tymi układami rozwija się wyspecjalizowana działalność handlu.

 

 

 

Podobne prace

Do góry