Ocena brak

Podstawowe narzędzia kształtujące wizerunek firmy - Sponsoring

Autor /wojciech Dodano /31.03.2011

Istota sponsoringu polega na przekazaniu środków finansowych w celu wsparcia określonych dziedzin życia, w zamian za możliwość promowania przez sponsora siebie i swoich produktów.

Możliwość osiągnięcia poprzez sponsoring konkretnych efektów promocyjnych wyróżnia go od działalności charytatywnej. Przedmiotem sponsoringu bywają zazwyczaj sport, nauka, sztuka, kultura itp. W ramach umowy sponsoringowej, sponsorowany zobowiązuje się z reguły do eksponowania znaku firmowego sponsoralub wyraża zgodę na używanie przez sponsora określonego tytułu np. oficjalnysponsor imprezy.

Angażowanie środków finansowych w działalność sportową kulturalną czy społeczną umożliwia firmom upowszechnianie świadomości na temat ich produktóworaz budowę solidnego, pozytywnego wizerunku. Dzieje się tak dzięki wywoływaniu pozytywnych skojarzeń pomiędzy firmą a przedmiotem sponsorowania. Według przeprowadzonych badań wszyscy ankietowani kojarzą sponsorowanie sportuz dobrym wizerunkiem firmy: uważają że firma musi być solidna, skoro stać jąnasponsorowanie. Ta forma promocji bardziej przemawia do konsumentów częstoznużonych tradycyjną reklamą i skutecznie dociera do wybranych grup docelowych.

Sponsoring jest szczególnie użyteczny dla producentów wyrobów objętych ustawowym zakazem reklamy np. alkoholu lub papierosów. Firmom, które wchodządopiero na rynek uczestnictwo w sponsorowaniu znaczących imprez ułatwia integrację z innymi firmami  sponsorami. Wydarzenia te stwarzają doskonałą okazję dospotkań klientów i partnerów na gruncie pozasłużbowym i nieoficjalnym.

Podobne prace

Do góry