Ocena brak

PHILIP B. CROSBY

Autor /Keira Dodano /18.04.2011

 

PHILIP B. CROSBYznany praktyk, doradca i autor kilku książek z zakresu jakości. Jego koncepcja zarządzania jakością opiera się na idei systemu pracy bezusterkowej (zasada „zera defektów”), nowej kulturze przedsiębiorstwa oraz pojmowaniu jakości jako zgodności z wymogami. Założenia jego koncepcji zawarte są w czterech następujących zasadach :

  • jakość jest rozumiana jako spełnienie przez produkt określonych wymagań, w tym głównie wymagań nabywców

  • pierwszorzędne jest znaczenie profilaktyki w osiąganiu jakości, a nie procesów kontroli i oceny

  • standardem jakości oraz wzorcem działań powinno być „zero błędów”

  • jakość należy mierzyć i oceniać wielkością kosztów braku zgodności ze specyfikacją wymagań.

Crosby podkreśla, że tworzenie jakości produktu to nie jedna czy wiele akcji, lecz ciągły proces wymagający nowej kultury, opartej na rzetelności, profesjonalizmie, współpracy i etyce wszystkich pracowników

Podobne prace

Do góry