Ocena brak

Orientacja na klienta

Autor /Ava Dodano /03.05.2011

 

Badania wykazały, że bardzo wiele przedsiębiorstw straciło zdolność kontaktu, dlatego że przywiązywało zbyt dużą wagę do kosztów oraz wyników finansowych zaniedbując swoich klientów. Trzeba zawsze pamiętać, że przedsiębiorstwo może przetrwać osiągając zyski tylko, gdy zaspokaja życzenia klientów. Przedsiębiorstwo powinno przyjąć, że jego celem jest osiąganie optymalnego zadowolenia klientów. Aby przedsiębiorstwo mogło zaspokoić potrzeby klientów controlling powinien dostarczać odpowiednich informacji. Silne odniesienie rynkowe prowadzi w konsekwencji do zwiększonej dbałości o interesy klienta.

Uważa się, że japońskie przedsiębiorstwa osiągają sukcesy przede wszystkim, dlatego że rozwój swoich produktów dostosowują ściśle do potrzeb klienta.

Podobne prace

Do góry