Ocena brak

ORGANIZACJE FRANCHISINGOWE

Autor /Ignacy123 Dodano /23.06.2011

Członek kanału dystrybucji zwany franchisodawcą może stać się ogniwem łączącym kilka kolejnych etapów w procesie produkcyjno-dystrybucyjnym. Franchising jest najszybciej rozwijającą się i najbardziej interesująca formą handlu detalicznego w ostatnich latach. Chociaż podstawowa koncepcja franchisingu jest już stara, niektóre jego formy są całkiem nowe. Można wyróżnić trzy jego formy:

1) System franchisingowy detalistów sponsorowany przez producenta. Przykładem jest przemysł samochodowy. Sprzedawcy ci są niezależnymi biznesmenami, którzy zgadzają się przestrzegać różnych warunków sprzedaży i obsługi.

2) System franchisingowy hurtowników sponsorowany przez producenta, występujący w przemyśle napojów bezalkoholowych. Przykładem jest Coca-Cola, która licencjonuje rozlewnie (hurtowników) na różnych rynkach, które kupują koncentrat jego syropu.

3) System franchisingowy detalistów sponsorowany przez firmę usługową. W tym przypadku, firma usługowa organizuje cały system umożliwiający efektywne dostarczanie jej usługi odbiorcom. Przykładami mogą być: usługi wynajmowania samochodów (Hertz), bary i restauracje szybkiej obsługi (Mc Donald’s, Burger King).

Podobne prace

Do góry