Ocena brak

Organizacja wirtualna

Autor /Keira Dodano /18.04.2011

 

Wirtualny – (z łac. wirtus – moc) skuteczny, teoretycznie możliwy

Korporacja wirtualna jest tymczasową siecią niezależnych przedsiębiorstw, dostawców, odbiorców, a nawet konkurentów, połączonych dzięki technologii informacyjnej by natychmiast wykorzystać nadarzającą się, szybko mijającą sposobność dzieląc umiejętności, koszty i wzajemny dostęp do rynków.

Główne cechy organizacji wirtualnej:

  1. technologia: warunkiem łączenia się i współpracy firm oraz ludzi oddalonych od siebie jest komunikowanie się poprzez sieci komputerowe i telekomunikacyjne

  2. doskonalić: każdy partner wnosi to co najlepsze

  3. wykorzystanie okazji: głównym powodem łączenia się bądź rozpadu jest dążenie do wykorzystania konkretnej bądź konkretnych okazji

  4. zaufanie: a więc niskie sformalizowanie i brak twardych narzędzi koordynacji zwiększa potrzebę zaufania i poczucia wspólnego losu

  5. brak granic: coraz trudniej jest określić gdzie kończy się jedno przedsiębiorstwo a zaczyna inne, dotyczy to także globalizacji

  6. rozmyta tożsamość: w świecie organizacji wirtualnych role są tak jednoznaczne jak w tradycyjnym modelu, który jasno określa kto jest dostawcą, kto konkurentem, a kto klientem

Podobne prace

Do góry