Ocena brak

Opakowanie jako element produktu mix

Autor /Mustafa000000 Dodano /12.01.2012

Ustalając opakowanie produktu dla rynków zagranicznych należy wziąć pod uwagę:

1. Klimat, jakość dróg i długość okresu dystrybucji, które to czynniki mogą wymagać mocniejszego bądź droższego opakowania. Wiele przedsiębiorstw krajów wysoko rozwiniętych sprzedając artykuły żywnościowe do krajów tropikalnych pakuje je próżniowo do puszek, podczas gdy na własnym rynku sprzedaje je w plastikowych opakowaniach.

2. W państwach o niskich dochodach opakowanie jednostkowe powinno mieć mniejszy rozmiar niż w Europie. Z tego samego powodu opakowanie może jednak być także dużo większe, ponieważ jego zawartość jest sprzedawana w mniejszych jednostkach w danym kraju. Na przykład na rynkach afrykańskich można kupić papierosy na sztuki, na Haiti pasta pomidorowa jest nabywana przez sprzedawców w galonach i sprzedawana „na łyżki”.

3. Wiele państw o niskich dochodach preferuje opakowanie zdatne do wielokrotnego użytku. Przypomnieć tu można przykład preferowania metalowych puszek jako opakowań jednostkowych holenderskiego mleka w proszku sprzedawanego w Afryce.

4. Aspekty ekologiczne. W wielu państwach, m.in. w Holandii z powodów ekologicznych towary w blaszanych pojemnikach w aerozolu z freonem nie spotykają się z popytem konsumentów.

5. Potrzeby sprzedawców detalicznych. Mały sklep z artykułami mleczarskimi w Lizbonie nie będzie w stanie odebrać pełnej palety mleka, tak jak robi to holenderski supermarket.

Kolor opakowania i etykiety, jak i preferowane kolory są bardzo mocno związane z kulturą Ogólnie bezpiecznie mogą być używane kolory flagi narodowej danego państwa.

Drażliwym problemem mogą stać się symbole. Zróżnicowanie językowe jest oczywiste. W wielu krajach napisy na etykietach muszą być w języku urzędowym. Kraje takie jak Belgia, Szwajcaria i Kanada wymagają etykiet kilkujęzycznych.

Podobne prace

Do góry