Ocena brak

Obligacja powinna zawierać

Autor /Emilia Dodano /08.04.2011

 

  1. powołanie podstawy prawnej emisji,

  2. nazwę (firmę) i siedzibę emitenta, miejsce i numer wpisu do właściwego rejestru lub wskazanie jednostki samorządu terytorialnego będącego emitentem,

  3. nazwę obligacji i cel jej wyemitowania,

  4. wartość nominalną i numer kolejny obligacji oraz serię,

  5. oznaczenie obligatariusza – przy obligacji imiennej,

  6. ewentualny zakaz lub ograniczenie zbywania obligacji imiennej,

  7. datę od której nalicza się oprocentowanie, wysokość oprocentowania, terminy jego wypłaty i miejsce płatności – jeżeli warunki emisji przewidują oprocentowanie, oraz warunki wykupu

  8. wysokość i zasady udzielania gwarancji oraz oznaczenie podmiotu gwarantującego,

  9. zakres i formę zabezpieczenia albo informację o jego braku,

  10. miejsce i datę wystawienia obligacji oraz datę nabycia obligacji,

  11. podpisy osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań w imieniu emitenta .

Do obligacji dołącza się arkusz kuponowy oprocentowania, jeżeli warunki emisji to przewidują oraz arkusz wykupu obligacji.

 

Podstawowe zasady zaciągania długu przez gminę przed 1999 r. uregulowane były przede wszystkim w trzech ustawach:

ustawie o finansowaniu gmin;

ustawie o samorządzie terytorialnym;

ustawie Prawo budżetowe.

Od tego roku zasady te regulowane są przez :

ustawę o samorządzie terytorialnym

ustawę o finansach publicznych (DzU 162,poz.1998).

Jednostki samorządu terytorialnego mogą zaciągać kredyty i pożyczki oraz emitować papiery wartościowe na:

  1. pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetu jednostki samorządu terytorialnego

  2. finansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach jednostki samorządu terytorialnego

Zaciągnięte kredyty i pożyczki oraz wyemitowane papiery wartościowe, z przeznaczeniem na cel 1, podlegają spłacie lub wykupowi w tym samym roku, w którym zostały zaciągnięte lub wyemitowane.

Podobne prace

Do góry