Ocena brak

Niewizualne elementy komunikowania się firmy z otoczeniem

Autor /lunatyk Dodano /01.04.2011

Do grupy bezpośrednich lub pośrednich elementów niewizualnych, kształtujących tożsamość oraz mających wpływ na zarys wizerunku firmy należą:

  • kontakty osobiste (podczas sprzedaży, negocjacji, serwisu, korespondencji,rozmów telefonicznych itp.);

  • bezpośrednio odbierane lub zasłyszane opinie o wyrobach lub usługach firmy;

  • bezpośrednio odbierane lub zasłyszane opinie o działalności firmy (ceny, ter-minowość dostaw, solidność, szybkość działania, uczciwość, rzetelność, formalizm lub elastyczność itp.);

  • zachowanie się i maniery personelu firmy (również pośredników handlowychi ajentów);

  • sukcesy i niepowodzenia (pozycja na giełdzie, wzrost lub stagnacja, strajki itp.).

Pomimo, iż wymienione wyżej elementy nie zawsze mają trwały wpływ na sposób postrzegania firmy przez otoczenie, odgrywają jednak niezmiernie ważną rolęw kształtowaniujej wizerunku. Firma, której personel sprawnie, miło i kompetentnie obsłuży klienta, jest w każdej chwili gotowy do udzielenia wyczerpujących informacji; firma w której klient nie musi godzinami czekać na załatwienie swoichspraw, w której realizowana jest zasada indywidualnego podejścia do klienta; wreszcie firma, która dynamicznie się rozwija i dba o zadowolenie pracowników, z pewnością będzie dobrze postrzegana przez swoich klientów, kontrahentów i inne podmioty otoczenia rynkowego.

Podobne prace

Do góry