Ocena brak

NIENARUSZALNE PRAWA TWORZENIA MARKI

Autor /Maria Dodano /12.04.2011

 

1. Prawo ekspansji

Siła marki jest odwrotnie proporcjonalna do jej zakresu.

2. Prawo zawężania

Marka staje się tym silniejsza, im węższego zakresu dotyczy.

3. Prawo rozgłosu

Marki powstają w drodze rozgłosu, a nie reklamy.

4. Prawo reklamy

Gdy marka się narodzi, do jej utrzymania przy życiu niezbędna jest reklama.

5. Prawo słowa

Marka powinna zawładnąć słowem w umyśle konsumenta.

6. Prawo wiarygodności

Niezbędnym warunkiem sukcesu każdej marki jest jej wiarygodność.

7. Prawo jakości

Jakość jest ważna, ale marki nie tworzy się wyłącznie w oparciu o jakość.

8. Prawo kategorii

Czołowa marka powinna promować kategorię, a nie samą markę.

9. Prawo nazwy

W podejściu długofalowym marka jest po prostu tylko nazwą.

10. Prawo rozszerzeń

Najprostszym sposobem unicestwienia marki jest umieszczenie jej nazwy na wszystkim na czym się da.

11. Prawo wspólnoty

By zbudować kategorię marka powinna być otwarta na inne marki.

12. Prawo ogólności

Jedną z najszybszych dróg do porażki jest wybór ogólnej nazwy na markę.

13. Prawo firmy

Marka to marka, a firma to firma. To nie to samo.

14. Prawo rozdrabniania marki

To, co zbuduje się silną marką można zniszczyć przez jej rozdrabnianie.

15. Prawo rodzeństwa

Zawsze nadchodzi moment i pora by uruchomić drugą markę.

16. Prawo kształtu

Znak graficzny marki powinien być zaprojektowany tak, by wpadał w oko; a nawet w obydwa oczy.

17. Prawo barw

W marce należy użyć barwy przeciwnej do tej, której używa główny konkurent.

18. Prawo granic

Marki nie znają granic państwowych. Powinny mieć zasięg ogólnoświatowy.

19. Prawo spójności

Marki nie tworzy się z dnia na dzień. Miarą sukcesu są dekady, a nie lata.

20. Prawo zmiany

Marki można zmieniać, ale bardzo rzadko i bardzo ostrożnie.

21. Prawo śmiertelności

Żadna marka nie będzie żyła bez końca. Często najlepszym rozwiązaniem jest eutanazja.

22. Prawo jednotorowości

Najważniejszym aspektem marki jest jednotorowość.

Podobne prace

Do góry