Ocena brak

Moje marzenie o własnej firmie

Autor /appoidacy Dodano /12.10.2006

MOJE MARZENIE O WŁASNEJ FIRMIE

Naszym marzeniem jest założenie i prowadzenie księgarni internetowej, w której oprócz książek zamierzamy sprzedawać płyty CD, DVD i czasopisma. Nasza oferta jest skierowana głównie do studentów, młodych pracowników i ludzi pasjonujących się literaturą science-fiction, którzy nie chcą tracić czasu na szukanie interesujących ich pozycji chodząc od księgarni do księgarni.

Opis profilu działalności:

Prowadząc naszą księgarnię skupiamy się na trzech profilach sprzedaży:
1. Główny profil stanowią literatura informatyczna i techniczna (branży IT) dla początkujących i średniozaawansowanych użytkowników programów komputerowych. W naszej ofercie pomijamy wymagania profesjonalistów ze względu na to, że zaspokojenie ich potrzeb wymagałoby zbytniego rozszerzenia asortymentu pozycji (stanowią bardzo specyficzny segment nabywców - preferują najnowsze wydania książek w języku angielskim, często nawet takie, które jeszcze nie zostały wydane w wersji papierowej).
2. Literatura science-fiction i political-fiction, ponieważ zainteresowania młodych mężczyzn w wieku 20-30 lat skupiają się na tym gatunku beletrystyki, a właśnie takie osoby preferują literaturę techniczną i informatyczną, która stanowi główny profil naszej działalności.
3. Czasopisma o tematyce komputerowej, płyty CD i DVD zawierające muzykę i treści multimedialne takie jak kursy komputerowe (np. systemy Windows, pakiet MS Office, pakiety do grafiki 2D i 3D) i gry komputerowe. Nośniki te zawierające kursy multimedialne stanowią świetne uzupełnienie literatury informatycznej i technicznej (ponieważ taka forma kursów jest łatwo przyswajalna i przyjazna dla początkujących użytkowników). Płyty z muzyką to dopełnienie ,,części rozrywkowej’’ tj. literatury s-f i p-f.

Miejsce działalności:

Miejscem sprzedaży jest witryna (strona) internetowa, w której znajdują się odpowiednio skatalogowane produkty (książki, czasopisma, płyty CD i DVD), które klient może zamówić i zostaną mu one dostarczone w terminie od 2 do 14 dni drogą pocztową lub przez kuriera. Klient ma możliwość zapłaty bądź przy składaniu zamówienia (karta kredytowa, przelew banku internetowego lub przez system wymiany punktów bonusowych PayBack), bądź przy odbiorze (za zaliczeniem pocztowym). Możliwa będzie także zapłata przelewem na rachunek bankowy.

Koszty rozpoczęcia i prowadzenia działalności:

Do rozpoczęcia i prowadzenia naszej księgarni niezbędne jest biuro (powierzchnia ok. 20 m2) wraz z przyległym magazynem (70 m2).
W biurze są potrzebne dwa biurka do pracy i odpowiednia ilość krzeseł, regały i szafki na dokumenty finansowe, niewielka kasa pancerna. Na wyposażeniu biura powinny znaleźć się również telefon, faks i komputer.
Magazyn powinien spełniać przyjęte normy dotyczące przechowywania książek i płyt oraz musi być odpowiednio zabezpieczony (zamontowany alarm). Znajdują się tu półki na nasze artykuły, opakowania, etykiety adresowe do wysyłki, sprzęt niezbędny do pakowania, stoły określonej wielkości oraz komputer z drukarką i czytnikiem kodów kreskowych służący do drukowania etykiet adresowych i faktur.
Obydwa komputery znajdujące się w siedzibie naszej firmy są połączone w miniaturową sieć komputerową i sieć ta podłączona jest do Internetu możliwie tanim łączem stałym.
Niezbędne jest także wynajęcie serwera od providera np. od TP S.A., ZETO wraz z łączem stałym do Internetu o przepustowości co najmniej 1 mbita (megabita). Znajduje się on w siedzibie firmy od której go wynajmujemy i to ona zajmuje się obsługą techniczną i zabezpieczeniem przed awarią zarówno sprzętu jak i łącza internetowego.
Konieczne jest założenie konta w banku internetowym (Intelligo bądź mBank) oraz podjęcie współpracy z firmą obsługującą system wymiany punktów premiowych PayBack.
Stworzenie strony internetowej naszej księgarni stanowi jednorazowy wydatek. Witryna ta powstanie w profesjonalnej firmie i będzie charakteryzowała się wysoką jakością graficzną jak i użytkową (czytelna i łatwa w nawigacji).
Warto jest też podpisać umowę z Pocztą Polską dotyczącą prowadzenia wysyłki do klientów za pomocą tzw. przesyłek niestemplowanych oraz z jedną z większych firm kurierskich mających dostarczać książki do odbiorców co zmniejszy nasze koszty.
W początkowym okresie działalności zatrudniamy dwóch pracowników. Jeden z nich zajmuje się obsługą biura i wysyłką produktów, a drugi (najlepiej informatyk) sprzętem komputerowym, prowadzeniem strony internetowej oraz jej aktualizacją. Jego obowiązki sprowadzają się również do nadzoru nad serwerem wynajętym od providera i pomocy w wyszukiwaniu książek i czasopism do naszej księgarni, gdyż posiada on orientację w ,,środowisku’’ i o gustach naszych klientów. (Niezależnie od wieku zarówno początkujący jak i zaawansowani użytkownicy komputerów nie lubią czysto teoretycznych rozważań, a poszukują konkretnych, zrozumiałych rozwiązań.)


Pozyskiwanie klientów i rozwój firmy:

Reklamujemy się głównie w Internecie i czasopismach branżowych. Ponadto staramy się zarejestrować naszą witrynę internetową w możliwie największej ilości wyszukiwarek i katalogów internetowych przy szczególnym uwzględnieniu tych polskich.
W miarę rozwoju firmy planujemy nawiązać współpracę z dynamicznie rozwijającym się serwisem internetowym o tematyce komputerowej i wydzielić część sklepu do integracji z tą witryną. Ma to na celu zainteresowanie internautów korzystaniem z naszych usług, ponieważ będą one polecane przez dobrze im znany i ceniony serwis internetowy.
Mamy także zamiar otworzyć punkt albo punkty sprzedaży naszych produktów gdzie klient kupuje np. książkę bezpośrednio lub dokonuje zakupu na podobnej zasadzie jak w sklepie internetowym tj. odbiera tą książkę w terminie późniejszym. Punkty te przybiorą formę kiosków lub wydzielonych sklepów innej branży ( czyli na podobnej zasadzie jak działają kolektury LOTTO w sklepach ). Stworzenie tych punktów pozwoli nam pozyskać więcej klientów, ponieważ nie do wszystkich dotrze reklama w formie internetowej i umożliwić poznanie gustów i preferencji naszych klientów.
Nie planujemy sprzedaży rabatowej poprzez witrynę internetową. Zamiast tego zastosujemy przyznawanie punktów PayBack działających na identycznej zasadzie jak punkty premiowe z sieci stacji benzynowych. Punkty PayBack otrzymuje się za zakupy ( np. 2,5 pkt. za 10 zł ) i tymi można nimi płacić w różnych sklepach internetowych. W Polsce w chwili obecnej najwięcej punktów otrzymują klienci serwisu www.allegro.pl i w większości są to osoby zakupujące sprzęt komputerowy i RTV oraz oprogramowanie i właśnie tych klientów zamierzamy przyciągnąć.



UwB: Przedsiębiorczość i zarządzanie małą firmą 2004/2005

Podobne prace

Do góry