Ocena brak
Metody portfelowe w analizie strategicznej
Metody portfelowe w analizie strategicznej głównie dotyczą analizy stanu przedsiębiorstwa w jakim się to przedsiębiorstwo znajduje bądź będzie znajdować. Metody portfelowe mają za zadanie :
-
Ukazanie zrównoważenia bądź niezrównoważenia rozwoju przedsiębiorstwa za pomocą prostych macierzy,
-
Stwarzanie na tej podstawie przesłanek do określenia typu i charakteru strategii
-
Ograniczenia złożoności i zróżnicowania zjawisk, strukturalizowanie ich,
-
Przyczynianie się do dokonywania zmian strukturalnych w przedsiębiorstwach zdywersyfikowanych przez odpowiednią alokację zasobów, koncentracją na mocnych stronach i obszarach przedsiębiorstwa,
-
Racjonalizowanie ryzyka w podejmowanych decyzjach strategicznych.
Do macierzy oceny portfela produktowo-rynkowego można zaliczyć:
-
Macierz Ansoff’a
-
Macierz BCG
-
Macierz atrakcyjności rynku i siły biznesu
-
Macierz ADL
-
Macierz Hoffera