Ocena brak

MESSERSCHMITT ME 210 i ME 410 - samoloty

Autor /filipzkonopi Dodano /25.02.2011

Niemiecki dwusilnikowy samolot myśliwski Me 210, zaprojektowany w 1937 r., miał zastąpić *Messersch-mitta Bf 110. Próby prototypu obla-tanego 2 września 1939 r. wykazały liczne wady, z których największa polegała na niestabilności podczas lotu. Po wielu modyfikacjach seryj­nie produkowane samoloty w wersji A,BiC skierowano do jednostek bo­jowych, ale szybko je wycofano. Ich miejsce zajęły Me 410. Prototyp oblatano w końcu 1942 r. i do wrze­śnia 1944 r. wyprodukowano 1100 samolotów tego typu w kilku wer­sjach, m.in.: Me 410A-1 - lekki bom­bowiec, A-l/U-2 - myśliwiec, A-2 -ciężki myśliwiec, A-2 - samolot zwiadu fotograficznego, B-6 - samo­lot torpedowy, B-6 - samolot do zwalczania żeglugi.

 

DANE TAKTYCZNO-TECHN1CZNE (Me 210A-1)

silniki 2 x Daimier Benz DB 601F o mocy 1350 KM każdy

rozpiętość 16,4 m

długość 12,2 m

maks. masa startowa 8100 kg

maks. prędkość 620 km/h

zasięg 2400 km 

2 działka MG 151 kał. 20 mm

2 karabiny maszynowe MG 17 kal. 7,92 mm

2 najcięższe karabiny maszynowe MG 131 kal. 13 mm

w gondolach po obu stronach kadłuba bomby do 1000 kg

{Me 410A-1/U-2)

silnik   2 x Daimier Benz DB 603A o mocy 1750 KM każdy

rozpiętość 16,4 m

długość 12,4 m

maks. masa startowa 10 670 kg

maks. prędkość 624 km/h

zasięg 2330 km 

2 najcięższe karabiny maszynowe MG 131 kal. 13 mm

2 karabiny maszynowe MG 17 kal. 7,9 mm

4 działka MG 151 kal. 20 mm

Podobne prace

Do góry