Ocena brak

Logistyka marketingowa - koszty utraconych korzyści

Autor /indianer Dodano /31.03.2011

Zwane też kosztami alternatywnymi lub też czasami kosztami negatywnych reakcji nabywców ukazujące nie satysfakcjonujący poziom obsługi dystrybucyjnej klienta.Kosztów tych napróżno by szukać w księgowości jakiegokolwiek przedsiębiorstwa, są one bowiem nie uwidocznione, dlatego są nazwane ukrytymi lub niewidzialnymi.Im większe są opóźnienia dostaw produktów, tym ponosi-my większe koszty.Wyrażają się one zarówno utratą bieżącej sprzedażyjaki i wszelkich przyszłych przychodów związanych ze sprzedażą produktu.

Dlatego też w dystrybucji towarów kładzie się nacisk na odpowiednią obsługęklienta. Można ją zdefiniować jako zdolność systemu logistycznego przedsiębiorstwa do zaspokojenia potrzeb klientów pod względem czasu, niezawodności, komunikacji i wygody.

Podobne prace

Do góry