Ocena brak

ŁAGG/1 i ŁAGG/3 - samoloty

Autor /mis Dodano /25.02.2011

Zaprojektowany przez radzieckich konstruktorów Siemiona Ławoczki-na, W. Gorbunowa i M. Gudkowa jednomiejscowy myśliwiec ŁAGG/1 (1/22) odbył pierwszy lot w marcu 1939 r. Napęd zapewniał silnik M/105M, a samolot uzbrojony był w działko kal. 20 mm lub 23 mm i dwa najcięższe karabiny maszyno­we kal. 12,7 mm. Służbę w jednost­kach liniowych rozpoczął w 1940 r., ale bardzo szybko zastąpiła go ulep­szona wersja oznaczona ŁAGG/3, której konstrukcję Rosjanie określali jako „rewolucyjną".

Drewniany szkielet pokryto pasami sklejki łączo­ne j i impregnowanej plastikiem. Pro­dukcja seryjna trwała do końca 1940 r. ; w tym czasie powstało wiele wersji różniących się uzbrojeniem. Samolot byl bardzo wytrzymały, ale za mało zwrotny i miał za słaby silnik.

 

DANE TAKTYCZNO-TECHNICZNE {ŁAGG/3)

silnik  M/105PF o mocy 1100 fCM

9,8 m 8,81 m 3380 kg560 km/h 1000 km

rozpiętość  9,8 m

długość   8,81 m

maks. masa startowa   3380 kg

maks. prędkość    560 km/h

zasięg  1000 km

1 działko Szpitalny/Władymirowkal. 20 mm lub 23 mm

najcięższe karabiny maszynowe Beresinkal. 12,7 mm

bomby o ciężarze do 150 kg lub 6 rakiet RS/82

Podobne prace

Do góry