Ocena brak

Korzyści standaryzacji produktu w skali międzynarodowej

Autor /Mustafa000000 Dodano /12.01.2012

Standaryzacja oznaczająca wytwarzanie produktów znajdujących zbyt nie tylko na rynku krajowym, lecz również zagranicznym jest dla przedsiębiorstwa najkorzystniejsza z wielu powodów:

1. Oszczędności skali produkcji, w logistyce i innych działaniach;

2. Niższych kosztów działań marketingowych – im bardziej podobne będą produkty firmy za granicą, tym bardziej podobne będą działania marketingowe i zakres usług związanych z tym produktem;

3. Dotarcie do międzynarodowego konsumenta – turyści uzyskują produkty znane z rynków krajowych;

4. Rozwijanie „image” narodowych – holenderskich serów, francuskich win i amerykańskiej gumy do żucia na rynkach międzynarodowych.

Jednakże główną korzyścią są niższe koszty wielu działań przedsiębiorstw, np. kosztów magazynowania (gdyż można dostarczać towar do wielu krajów z jednego magazynu); ponadto ułatwia to przeprowadzenie ekspertyzy technicznej (w wąskim zakresie), a także umożliwia wymianę części zamiennych i innych komponentów pomiędzy produktami przeznaczonymi na różne rynki.

Podobne prace

Do góry