Ocena brak

KONTROLOWANE TESTY RYNKOWE

Autor /Elena Dodano /07.02.2012

Szereg agencji badawczych zarządza panelem sklepów, skłonnych do prowadzenia nowych produktów za opłatą. Przedsiębiorstwo, posiadające nowy produkt, określa liczbę i lokalizację sklepów, które pragnie poddać badaniu. Agencja prowadząca badanie, dostarcza produkt do współpracujących sklepów i. zgodnie z planem, kontroluje rozmieszczenie i liczbę produktów na półkach, liczbę wystaw i promocji prowadzonych w punktach zakupu oraz ceny produktu. Wyniki sprzedaży mogą być zmierzone przy wy korzystaniu elektronicznych skanerów przy kasach. Podczas testu, przedsiębiorstwo może również ocenić wpływ reklam lokalnych i promocji.

Kontrolowane testy marketingowe, umożliwiają przedsiębiorstwu zbadanie wpływu wewnętrznych czynników w sklepie i ograniczonej reklamy, na postępowanie nabywcy przy zakupie, lxv. bezpośredniego angażowania w to konsumentów. Aby zebrać dane. dotyczące odczuć odbiorców związanych /. produktem, można później przeprowadzić wywiad z próbą konsumentów. Przedsiębiorstwo nie musi korzystać z własnego personelu sprzedaży, z zasilania finansowego dla pośredników lub ..kupować" dystrybucji. Z drugiej strony, kontrolowane testy rynkowe nie dostarczają żadnych informacji o tym. jak przekonać handel do prowadzenia nowego produktu. Technika ta odsłania również produkt przed konkurencją.

Podobne prace

Do góry