Ocena brak

Koncepcja marketingu społecznego W sektorze organizacji typu non-profit

Autor /kingakowalska Dodano /03.02.2012

Marketing w coraz większym stopniu staje się przedmiotem zainteresowania ze strony organizacji typu non-profit, takich jak uniwersytety, szpitale, kościoły, zespoły artystyczne." Zilustrujemy to p<>niższymi przykładami.

W obliczu spadającej liczby zgłoszeń na studia i rosnących ich kosztów , wiele prywatnych wyższych uczelni wykorzystuje marketing w staraniach o studentów i fundusze. W ten sposób lepiej określają swoje rynki docelowe, poprawiają sposoby komunikacji i promocji oraz sprawniej reagują na potrzeby i pragnienia studentów.

Wraz ze wzrostem kosztów leczenia, wiele szpitali w obawie przed niepełnym wykorzystaniem miejsc, posługuje się marketingiem. Opracowują one plany rozszerzenia świadczonych usług, poprawy usług lekarskich, czynności reanimacyjnych, opracowują programy promocji i sprzedaży.

Z ogólnej liczby 300 tysięcy kościołów w Stanach Zjednoczonych wiele znajduje się w ciężkim położeniu, traci wiernych i nie potrafi zdobyć wystarczającego wsparcia finansowego. Jeśli chcą odzyskać dawne znaczenie, muszą lepiej zrozumieć potrzeby swoich członków.

Wiele grup artystycznych staje wobec konieczności przyciągnięcia większej widowni. Nawet te. które urządzają sezonowe wyprzedaże, mają każdego roku duży deficyt, który muszą pokryć za pomocą bardziej agresywnych działań marketingowych.

Wiele istniejących od dawna organizacji typu non-profit, na przykład YMCA lub Armia Zbaw ienia, traci członków i teraz na nowo określa swoją misję i „produkt" w celu zgromadzenia większej liczby członków i wzmocnienia wsparcia finansowego.

Te organizacje mają problemy rynkowe. Kierujący nimi walczą o utrzymanie ich przy życiu wobec gwałtownie zmieniającego się nastawienia konsumenta i zmniejszania się zasobów finansowych. Zwracają się więc ku marketingowi. Ponad połowa amerykańskich szpitali ma obecnie dyrektora ds. marketingu. Nawet amerykańskie agencje rządowe, jak na przykład U.S. Postał Service i U.S. Army wdrażają plany marketingowe. Rozmaite agencje rządowe i prywatne typu non-profit także prowadzą kampanie marketingu społecznego, aby zniechęcić do palenia papierosów, nadmiernego picia alkoholu, używania narkotyków i uprawiania seksu lxv. zachowania środków ostrożności

Podobne prace

Do góry