Ocena brak

Koncepcja marketingu społecznego W sektorze biznesu

Autor /kingakowalska Dodano /03.02.2012

W sektorze biznesu znaczenie marketingu docierało do świadomości różnych przedsiębiorstw w różnym tempie. General Flectric, General Motors. Procter & Gamble i Coca-Cola byli prekursorami. Marketing najszybciej rozprzestrzenia się wśród przedsiębiorstw oferujących pakowane dobra konsumpcyjne, przedsiębiorstw produkujących produkty długotrwałego użytku (na przykład telewizory, samochody, itp.) i przedsiębiorstw wytwarzających urządzenia przemysłowe -w wyżej wymienionym porządku. Producenci takich towarów jak stal. chemikalia i papier byli kolejnymi. którzy zdali sobie sprawę ze znaczenia marketingu, przed wieloma jest jednak jeszcze długa droga. W ostatnim dziesięcioleciu firmy świadczące usługi, w tym szczególnie linie lotnicze i banki, skierowały się ku nowoczesnemu marketingowi. Marketing staje się przedmiotem zainteresowania firm ubezpieczeniowych i biur maklerskich, chociaż także przed nimi jeszcze długa droga.

W ostatnim czasie można dostrzec zainteresowanie marketingiem ze strony profesjonalnych usługodawców, takich jak prawnicy, księgowi, lekarze czy architekci.Wcześniej, stowarzyszenia grupujące przedstawicieli tych zawodów, zabraniały swoim członkom angażowania się w konkurencję cenową, starania o klienta, reklamę. Te ograniczenia zostały jednak uznane za nielegalne. Księgowi, prawnicy i inne grupy mogą teraz agresywnie się reklamować i toczyć batalie cenowe.

Ostra konkurencja... zmusza biura rachunkowe do przyjęcia agresywnej postawy... Wiele z tych działań jest dokładnie tym. co w innych dziedzinach nazywa sie ..marketingiem"... Księgowi móu ia o znalezieniu właściwego miejsca na rynku i o ..penetrowaniu" niezbadanych obszarów. Tworzą listę swoich przyszłych klientów, a następnie ..zarzucają sieć", froprzez wejście w bliskie kontakty towarzyskie z kierownictwem obranych za cel przedsiębiorstw

Podobne prace

Do góry