Ocena brak

KLIENT POTENCJALNY

Autor /tarta Dodano /28.03.2013

Osoba fizyczna lub instytucja dotychczas nie dokonująca zakupu w danej firmie,
ale będąca obiektem jej penetracji oraz oddziaływań marketingowych. Ogólnie
k.p. można podzielić na jednostki, które: 1) znają swoje potrzeby i wiedzą, jak je
zaspokajać, 2) znają swoje potrzeby, ale nie wiedzą, jak je zaspokajać, 3) nie są
świadome swoich potrzeb. Każda z wymienionych trzech grup k.p. wymaga
stosowania odrębnych, specyficznych działań marketingowych ze strony przed-

siębiorstwa. K.p. można pozyskać spośród k., którzy dotychczas nie zaspokajali
swoich potrzeb za pomocą określonych dóbr i usług (k. nowi w sensie absolutnym)
oraz spośród k., którzy dotychczas kupowali u konkurentów (k. nowi dla firmy).
Poszukiwanie i pozyskiwanie k.p. jest jednym z podstawowych -» celów
marketingowych każdego przedsiębiorstwa. Odgrywają oni szczególnie dużą rolę
w przypadku —> sprzedaży bezpośredniej.

 

Podobne prace

Do góry