Ocena brak

Kiosk multimedialny

Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /02.11.2011

Charakterystyka

Kiosk multimedialny- to elektroniczne urządzenie wyglądem przypominające bankomaty służące do realizacji operacji bankowych, często z pominięciem wypłaty pieniędzy. Wyposażone są one w urządzenia do zdalnego realizowania operacji finansowych, takie jak : wielofunkcyjne bankomaty, drukarki wyciągów, ekrany dotykowe, kamery video, telefony, głośniki, aplikacje multimedialne, drukarki laserowe oraz klawiatury. Mogą one także posłużyć jako punkt informacyjny, dostarczający użytkownikom najważniejszych informacji z oferty danego banku, o lokalizacji oddziałów i bankomatów, itp.


Takie urządzenia dzięki dużym możliwościom technicznym mogą posłużyć zarówno w sferze bankowości, jak również w realizacji operacji poza bankowych tj.: ładowania kart telefonii komórkowych, zakupu biletów, dokonywania opłat, przekazywania informacji o imprezach kulturalnych, prognozie pogody, wiadomościach sportowych.



Wykorzystanie

Kioski multimedialne mogą być wykorzystywane jako:

  • Punkty sprzedaży- wykorzystywane między innymi w bankowości służąc do dokonywania podstawowych operacji bankowych. Wykorzystują przy tym kartę płatniczą, która pozwala na zidentyfikowanie klienta dzięki użytemu Poufnemu Numerowi Identyfikacyjnemu. Transakcja jest dokonywana często za pomocą ekranu dotykowego lub tradycyjnie przy użyciu klawiatury
  • Punkty informacyjne- wykorzystywane między innymi w sferze administracji udostępniają dane na przykład na temat czasu pracy i kompetencji odpowiednich departamentów w urzędzie miasta, potrzebnych dokumentów do otrzymania dowodu osobistego, itp., oferty pracy.

Kioski multimedialne znajdują się najczęściej w miejscach publicznych, takich jak: supermarkety, lotniska, urzędy pocztowe, dworce kolejowe, dworce autobusowe. Zdarza się, że są instalowane w niewielkich pomieszczeniach przy tradycyjnych oddziałach bankowych.


Funkcjonalność multimedialnych placówek pozwala klientowi przeprowadzić wszystkie operacje, jakie są możliwe do zrealizowania w tradycyjnym oddziale a wszystko to w ciągu 24 godzin na dobę przez siedem dni w tygodniu.


Autor: Bartosz Bieńskowski
Źródło: Encyklopedia Zarządzania
Treść udostępniana na licencji GNU licencja wolnej dokumentacji 1.3 lub nowsza.

Podobne prace

Do góry