Ocena brak

Kiedy stosuje się dystrybucję ekstensywną, selektywną i ekskluzywną?

Autor /Bartosz Dodano /11.01.2012

Szerokość kanałów określają opcje:

Dystrybucja ekstensywna – stosuje się ją do określenia produktów często i powszechnie nabywanych

( produkt nabywany i dostępny wszędzie, łatwość nabycia, produkt tani, trwały, codziennego użytku).

Dystrybucja selektywna – producent celowo ogranicza liczbę pośredników( na tym samym szczeblu obrotu)realizując segmentację, stosowana dla produktów wybieralnych, np. miasta, tylko duże.

Dystrybucja ekskluzywna – tylko jeden pośrednik na jednym szczeblu obrotu, na określonym terytorium, każdy handlowiec i hurtownik chciałby mieć wyłączność na sprzedaż poszukiwanego produktu znanej firmy, a ona wybiera opcję ekstensywną, najczęściej dotyczy produktów wysoce specjalistycznych o dużej wartości, rzadko kupowanych, często związana z obowiązkiem obsługi gwarancyjnej i serwisowej przez sprzedawców.

Podobne prace

Do góry