Ocena brak

Jakie podstawowe zespoły instrumentów polityki promocji wyróżnia się w ramach marketingu?

Autor /Mustafa000000 Dodano /12.01.2012

W ramach marketingu wyróżnia się najczęściej cztery podstawowe zespoły instrumentów polityki promocji kierującej się przy pomocy różnych szczegółowych technik do odbiorców.

Reklama kieruje się do anonimowych grup potencjalnych klientów, próbując uaktywnić je do dokonania zakupów.

Public relations (propaganda gospodarcza) to celowe, perswazyjne oddziaływanie na zbiorowość zmierzające do kształtowania postaw ludzkich w kierunku pożądanych zachowań. Głównym ośrodkiem aktywności jest cała społeczność.

Aktywizacja sprzedaży. Kieruje główne zainteresowania w stronę dróg dystrybucji i przedsięwzięć służących pobudzeniu sprzedaży. Próbuje aktywizować sprzedaż, szczególnie poprzez sprzedaż bezpośrednią dla potencjalnych klientów.

Corporate identity (tożsamość przedsiębiorstwa) jest podstawą wyjściową skutecznej polityki promocji organizacji, zajmuje się przesłaniem przedsiębiorstwa, w szczególności dąży do ustalenia jednorodnego, pozytywnego wizerunku, „filozofii” – tożsamości przedsiębiorstwa.

Podobne prace

Do góry