Ocena brak

Jakie działania nauczyciela mogą wywierać wpływ na zachowania dyscypliny w pracowni komputerowej?

Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012

Starszemu pokoleniu słowo dyscyplina kojarzy się z przedmiotem mającym w domu swoje stałe miejsce i służącym do wymierzania kar cielesnych wiec przedmiotem budzącym strach. Potoczne słowo to opisuje także indywidualne cechy jednostki. Definicja dyscypliny zawiera określenia podporządkowania się normą.

Dyscyplina, zwłaszcza w klasie szkolnej oznacza stopień, w jakim uczniowie zachowują się w właściwie, są zaangażowani w wykonywanie zadań i nie powodują zakłóceń w pracy

Działanie pedagogiczne

  • Zapobieganie zachowaniom dysfunkcjonalnym

  • Zapobieganie trudnościom w utrzymaniu ładu na lekcji

  • Restrykcyjne działania nauczyciela

  • Poszerzenie tolerowanych i akceptowanych zachowań uczniów

  • Werbalne i niewerbalne reagowanie na niewłaściwe zachowanie się ucznia

Działania dydaktyczne

  • Uświadomienie uczniom celów lekcji

  • Wybór metod nauczania

  • Przydział ćwiczeń

  • Dobranie odpowiedniego tempa do pracy uczniów

  • Dbanie o płynność lekcji

  • Styl pracy nauczyciela (demokratyczny, liberalny, autorytatywny)

Najważniejsze jest indywidualne podejście do ucznia i jego zachowań, ale możliwe jest to dopiero po jego poznaniu. Im więcej nauczyciel posiada informacji o uczniu, tym trafniej może oddziaływać na jego zachowania. Sporządzenie arkusza obserwacji ucznia, pozwoli na pełne zebranie informacji o uczniu i podjęcie odpowiednich działań.

Podobne prace

Do góry