Ocena brak

Jaki jest model kompleksowej terapii dziecka z dysfazją - Zajęcia wzrokowo - ruchowe

Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013

Ich celem jesl niwelowanie zaburzeń w zakresie koordynacji wzrokowo-ni-chowej, ćwiczenia grafomotoryki i percepcji wzrokowej, świadome kierowanie spostrzeżeniami wzrokowymi dziecka, ćwiczenia orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.

W ramach tych zajęć przeprowadza się ćwiczenia konstrukcyjne (np. budowanie z klocków). Niezwykle ważną techniką jcsl też rysowanie. Spełnia ono swoistą rolę w rozwoju dziecka, gdyż rozwija cierpliwość, wyzwala i kształtuje wyobraźnię i fantazję, daje dziecku możliwość wyrażenia własnych przeżyć, odczuć, pragnień i radości, co kompensuje mu niemożność werbalnego porozumiewania się (Cybulska-Piskorek 1976).

Podobne prace

Do góry