Ocena brak

Jaką wybrać aktywność fizyczną?

Autor /elka Dodano /31.01.2012

Funkcjonowanie serca i płuc, mięśni i stawów, a nawet mózgu, można poprawić zwiększając dzienną porcję ćwiczeń fizycznych.

Większość dzieci dużo się rusza podczas zabawy. ale jeśli większość czasu spędzają na oglądaniu telewizji i przed ekranem komputera, zamiast biegać na podwórku, może się zdarzyć, że będzie im brakowało wysiłku fizycznego. Szkoły zapewniają lekcje wychowania fizycznego, poćwiczyć można w klubie sportowym, ale również po szkole można znaleźć czas i miejsce na ulubiony sport.
Większość dorosłych mało się rusza podczas zwykłych codziennych zajęć, zatem bardzo ważne jest uprawianie jakiegoś sportu poza godzinami pracy, jeśli nasz organizm ma funkcjonować prawidłowo. Ćwiczenia, jak wszystko w życiu, trzeba wykonywać we właściwy sposób. Uprawianie intensywnych ćwiczeń bez prawidłowej rozgrzewki i odpowiedniego przygotowania może być niebezpieczne.

Na początek spróbuj ćwiczyć pod okiem fachowca. Kluby sportowe, ośrodki odnowy biologicznej i baseny oferują różne możliwości ćwiczeń fizycznych. Jeśli nie możemy skorzystać z ich oferty, mamy inne możliwości by wyszaleć się do utraty tchu (utrata tchu to zdrowy objaw, o ile nie powoduje dyskomfortu). Jazda na rowerze, jogging czy energiczny spacer należą do podstawowych form uprawiania sportów. Dobre jest wszystko, co powoduje przyspieszenie pulsu i oddechu. Można ćwiczyć korzystając z pomocy ćwiczeń nagranych na kasety wideo, nigdy jednak nie wolno zapominać o choćby najprostszej rozgrzewce i nie ćwiczyć zbyt brawurowo.

Zatem, jeśli trzymamy się zdrowej diety i mamy sprawne ciało, mamy ogólnie lepsze samopoczucie. Nasz umysł jest aktywniejszy, a my sami lepiej śpimy, lepiej radzimy sobie ze stresem i jesteśmy odporniejsi na choroby. Tak wiele możemy dla siebie zrobić!

Podobne prace

Do góry