Ocena brak

HEINKEL HE 219 UHU - samolot

Autor /danonek Dodano /24.02.2011

Konstruktorzy z zakładów Heinkla przystąpili w 1940 r. do pracy nad samolotem rozpoznawczym dale­kiego zasięgu z kabiną ciśnieniową i trójkołowym podwoziem z kołem przednim; opracowali również we­rsją tego samolotu jako myśliwca bombardującego oraz przeznaczo­nego do działań na dużej wysokości. Wobec nasilających się alianc­kich nalotów na Niemcy dowódca nocnych myśliwców gen. Josef Kammhuber zdecydował o prze­kształceniu He 219 w myśliwce nocne.

Pierwszy prototyp oblatano 15 listopada 1942 r., a w marcu 1943 r. odbyła się pozorowana walka powietrzna między He 219 i Ju 88, zakończona porażką samo­lotu Junkersa. W czasie bojowego testu nowego samolotu, w nocy z 11 na 12 czerwca 1943 r., płk Streib ze­strzelił pięć samolotów brytyjskich. Produkcja seryjna rozpoczęła się w połowie 1943 r. ale rozwijała się bardzo wolno i główną wersję A-7 przekazano jednostkom Luftwaffe dopiero w maju 1944 r.

Samoloty w wersji B-2 osiągały maksymalną prędkość 690 km/h, aczkolwiek by­ły zbyt słabo uzbrojone. Do 1945 r. zakłady Heinkla wyprodukowały tylko 268 samolotów wszystkich wersji (oraz 20 prototypów), które okazały się bardzo groźnymi wroga­mi bombowców i górowały nad słynnymi de Havilland *Mosquito.

 

DANE TAKTYCZNO-TECHNICZNE {He 219A-7)

silniki 2 x Daimler-Bcnz DB 603G o mocy 1900 KM każdy

rozpiętość 18,5 m

długość 15,5 m

maks. masa startowa 15 300 kg

maks. prędkość 670 km/h

zasięg 2000 km

2 działka kal. 20 mm

4 działka MK 108 kal. 30 mm

2 działka MK 103 kal. 30 mm

Podobne prace

Do góry