Ocena brak

Funkcje tożsamości firmy

Autor /wojciech Dodano /31.03.2011

  1. Elementy tożsamości są nośnikiem charakteru firmy i stanowią czynnik wpływający na decyzje wyboru przez klientów.

  2. Charakterystyczny image pozwala na zróżnicowanie przedsiębiorstw, sprzyja ich indywidualizacji, tworzeniu osobowości firm. Przy zbliżonej ofercie,systemy identyfikacji tworzące tożsamość pozwalają wyróżnić firmy o tymsamym profilu działalności. Produkty i firmy o czytelnym i precyzyjnie określonym obrazie zostaną łatwo zauważone i zapamiętane przez klientów.Na rynku gdzie konkurencja oferuje towary o podobnej wartości użytkowej, jakości, cenie i wyglądzie ostateczna decyzja nabywcy jest korzystnadla firmy o powszechnie znanej i o wyraźnie zaznaczonej tożsamości.

  3. Tożsamość umożliwia firmie określenie form jej komunikowania się z klientami i kontrahentami. Może się to objawiać swoistym językiem firmy, zespołem znaków czy symboli. Posiadając swój własny, rozpoznawalny język, którym może się porozumiewać z otoczeniem, firma zyskuje dodatkowe elementywyróżniające ją na rynku.

Podobne prace

Do góry