Ocena brak

Formy reklamy w dziennikach

Autor /Kim Dodano /11.04.2011

 

  • Podstawową formą reklamy w dziennikach jest reklama mo­dułowa - strony podzielone są na pewną określoną liczbę modułów, z których można tworzyć reklamy o prawie dowolnych formatach, będących wielokrotnością wymiarów jednego modułu.

  • W dziennikach mamy do dyspozycji dwa rodzaje stron: tańsze ogłoszeniowe, gdzie zamieszczanych jest wiele mniejszych re­klam, oraz droższe redakcyjne, na których reklama sąsiaduje z tekstem redakcyjnym. Strony redakcyjne otwierają wydanie, natomiast ogłoszeniowe znajdują się w dalszej części gazety.

  • Istnieją również inne formy reklamy, jak np. inserty (luźne wrzutki do numeru) lub banderole opasujące dziennik. Ponadto, w dziennikach można się reklamować nie tylko w głównym wydaniu, lecz także w stałych dodatkach tematycznych, po­święconych na przykład komputerom, nieruchomościom, motoryzacji, turystyce lub dodatkach okazjonalnych, przygotowywanych np. na rozpoczęcie roku szkolnego czy w związku ze zbliżającym się terminem rozliczeń z urzędem skarbowym.

 

Na dzień dzisiejszy prasa pozostaje dominującym nośnikiem reklamowym. Jednak przyszłość gazet jest przyszłością pełną przekształceń i zmieniających się metod biznesu. Przemysł prasowy musi znaleźć sposoby dotarcia do czytelników sporadycznych i osób nieczytujących prasy. Gazeta nie stanowi już nieprzezwyciężonego magnesu dla budżetów lokalnych. Obecnie detalista może wybierać z bogatego menu medialnego: od reklamy wysyłkowej po internet. Utrata czytelników i rosnąca konkurencja zbiegają się w czasie ze wzrostem kosztów wydawniczych oraz towarzyszącym mu wzrostem stawek reklamowych windującym koszty dotarcia do klienta (ang. CPT- cost per thousand) na szczyty niedosiężne dla wielu reklamodawców.

Podobne prace

Do góry