Ocena brak

Formy organizacyjne sprzedaży detalicznej - Domy towarowe

Autor /indianer Dodano /31.03.2011

Pierwsza instytucja nowoczesnego handlu detalicznego (pow-stanie - XLX w.). Do dziś funkcjonują słynne domy towarowe z tamtej epoki  Au BonMarche (1852), Printemps (1865), Les Nouvelles Galleries (1897) przejęty obecnieprzez Galleries La Fayette (1899). Orientacja domów towarowych skierowana naklienta (segmentacja rynku) spowodowała dynamiczny ich rozwój.

Obecnie należądo form handlu znajdujących się w schyłkowej fazie rozwoju. Pomimo szerokiegowyboru towarów (sprzedaż pod jednym dachem), głównie towarów nieżywnościowych takich jak: odzież, obuwie, tekstylia, artykuły związane z mieszkaniem, wypoczynkiem i sportem itp., wysokiego standardu usług, własnych znaków towarowych,korzyści skali i posiadanego potencjału ekonomicznego majątrudności w utrzymaniutrwałej przwewagi konkurencyjnej. Przedsiębiorstwa domów towarowych w kraj achwysoko rozwiniętych w dalszym ciągu należą do największych organizacji handlowych.

Poszukując nowych atutów konkurencyjnych domy towarowe różnicują corazbardziej swą ofertę towarową docieraj ąc do określonych segmentów nabywców, wchodzą w układy integracyjne (kapitałowe, franchising), tworzą ośrodki filialne, wchodzą w różne sektory działalności usługowej obejmujące usługi bankowe, ubezpiecze-niowe, turystyczne, gastronomiczne itp.

Podobne prace

Do góry