Ocena brak

FOCKE-WULF FW 200 CONDOR - samolot

Autor /pinokio Dodano /23.02.2011

Niemiecki samolot bombowy, za­projektowany jako 26-osobowy samolot pasażerski dla niemie­ckich linii lotniczych Lufthansa, pierwszy lot odbył w lipcu 1937 r. Wiele samolotów Fw 200B, napę­dzanych czterema silnikami o mocy 870 KM każdy, zakupiły linie lotnicze Lufthansa, Det Danske Luftfartselskab i przewoźnicy bra­zylijscy. Produkcję wersji wojsko­wej - Fw 200C, rozpoczęto na pod­stawie decyzji Ministerstwa Lot­nictwa, które uznało, że należy wyposażyć siły powietrzne w sa­moloty bombowe do atakowania żeglugi alianckiej na Atlantyku.

Pod kadłubem samolotu umieszczo­no długą gondolę, oszkloną na oby­dwu końcach; w niej znalazło się miejsce dla celowniczego i dwa sta­nowiska dla karabinów maszyno­wych (z przodu i z tyłu). Już w 1940 r. Condory okazały się sku­teczną bronią: tylko we wrześniu samoloty jednostki KG 40 operu­jące z Bordeaux-Merignac zatopiły statki o łącznym tonażu 90 000 BRT. Wykorzystywane były rów­nież jako samoloty rozpoznawcze, wykrywające alianckie konwoje i naprowadzające *„wilcze stada". Jednakże możliwości działania Condorów zostały bardzo ograni­czone w wyniku wprowadzenia przez aliantów skutecznej obro­ny, m.in. okrętów wyposażonych w katapulty (*CAM), myśliwców dalekiego zasięgu *Beaufighter i lotniskowców eskortowych. Do 1940 r. zbudowano 262 samoloty tego typu.

 

DANE TAKTYCZNO-TECHNICZNE (Fw 200C-3)

silniki 4 x Bramo Fafnir 323R-2 moc 1200 KM

rozpiętość 33,0 m

długość 23,8 m

maks.masa startowa 22 700 kg

maks. prędkość 384 km/h

zasięg 4440 km

2 działka MG151/20 kał. 20 mm

4 karabiny maszynowe MG 15 kal. 7,9 mm

1800 kg bomb

Podobne prace

Do góry