Ocena brak

Etapy zarządzania

Autor /Amber Dodano /20.04.2011

 

Etapy zarządzania:

-Analiza strategiczna

-Generowanie wyjściowych wariantów strategii

-Ocena i wybór strategii

-kontrola i weryfikacja strategii

Koncepcja zarządzania obejmuje:

-Analizę pozycji wyjściowej firmy i perspektywy jej rozwoju

-identyfikacje celów firmy oraz określenie na ile obecne produkty, rynki pozwolą ją osiągnąć

-szczegółowe określenie możliwości firmy, ustalenie słabych i mocnych stron oraz tzw. siły kreatywnej

-budowę wariantów rozwoju firmy oraz ich przydatność z punktu widzenia celów i możliwości jakie stwarza posiadany przez nią potencjał ludzki, rzeczowy i finansowy

-sformułowanie optymalnego wariantu strategii, którą można określić najprościej jako proces ustalania długofalowych celów i zamierzeń przedsieb, kierunkowanie i regulacja działania oraz alokacji zasobów niezbędnych dla zapewnienia mu sukcesu na rynku i korzystnej pozycji względem otoczenia

-opracowanie planu strategicznego i planów szczegółowych przedsięwzięć

-uaktywnienie systemów: zarządzania, planowania, kontroli, rachunkowości i informacji w celu aktywnego wspierania realizacji strategii

-kształtowanie organizacji i kultury firmy wspierającej realizacje strategii

-prowadzenie kontroli strategicznej na zasadzie controlingu

Podobne prace

Do góry