Ocena brak

Etapy sytuacji kryzysowej

Autor /Keira Dodano /18.04.2011

 

  1. Wykrywanie sygnałów:

  • obejmuje właściwą interpretacje pierwszych sygnałów które pojawiają się przed wystąpieniem sytuacji kryzysowej, wskazują na możliwość jej wystąpienia

  1. przygotowanie i działania prewencyjne:

  • polega na wykonywaniu wszystkiego co możliwe w celu zażegnania kryzysu jak i przygotowania się na te problemy, które mogą wystąpić

  1. ograniczenie szkód:

  • podtrzymanie skutków kryzysu; polega na zabezpieczeniu tych części organizacyjnych, czy środowiska, które nie zostały nim dotknięte

  1. powrót do sytuacji sprzed kryzysu:

  • firmy wdrażają długo i krótko terminowe programy naprawcze, zaprojektowane tak aby umożliwić jak najszybsze normalne funkcjonowanie organizacji

  1. uczenie się:

  • polega na analizie wniosków które organizacja wyciągnęła z własnych doświadczeń i doświadczeń innych

Podejścia szefów amerykańskich przedsiębiorstw do osiągania sukcesu:

  1. Podejście strategiczne – 19 % badanej zbiorowości

  1. Podejście eksponujące kapitał ludzki – 22 %

  • rozwój kapitału ludzkiego

  1. Podejście specjalistyczne – 14 %

  • dobór i upowszechnienie w firmie specjalistycznych umiejętności odróżniających ją od konkurencji

  1. Podejście dyscyplinujące – 30 %

  • stałe doskonalenie firmy poprzez egzekwowanie przepisów, traktowanych jako wzorce zachowań

  1. Podejście innowacyjne – 15 %

  • zapewnienie warunków do poszukiwań i stałej odnowy firmy

Do góry