Ocena brak

Etapy procesu akceptacji

Autor /Elena Dodano /07.02.2012

Zaobserwowano, że osoby akceptujące nowe produkty przechodzą przez piec następujących stadiów:

• świadomość: konsument staje się świadomy występowania innowacji, ale nie posiada informacji na jej temat.

• zainteresowanie; konsument jest stymulowany do poszukiwania informacji na temat innowacji.

• ocena: konsument rozważa czy wypróbować nowy produkt.

• wypróbowanie: konsument testuje innowację, aby sprecyzow ać swoją ocenę dotyczącą jej wartości.

• akceptacja; konsument podejmuje decyzję o pełnym i regularnym korzystaniu z innowacji.

Sekwencja ta sugeruje, że firma wprowadzająca nowy produkt na rynek, powinna dążyć clo ułatwienia konsumentowi przechodzenie przez te stadia. Producent przenośnej elektrycznej maszyny do mycia naczyń może stwierdzić, że wielu konsumentów pozostaje w fazie zainteresowania; konsumenci ci nie kupują tego produktu z powodu niepewności i wysokiego kosztu związanego z zakupem. Ale ci sami konsumenci byliby skłonni korzystać z tej maszyny, na zasadzie wypróbowania za niewielką, miesięczną opłatą. Producent powinien więc rozważyć możliwość zaproponowania klientom takiej formy korzystania z produktu.

Podobne prace

Do góry