Ocena brak

Efektywność reklamy

Autor /Kim Dodano /11.04.2011

 

Wielu menadżerów uważa, że zmierzenie tego, co otrzymują w zamian za fundusze wydane na reklamę jest niemal niemożliwe. Powinni jednak przynajmniej obserwować następujące statystyki dotyczące:

-kosztu reklamy na tysiąc potencjalnych klientów, do których dociera dany środek przekazu;

-procentu odbiorców, którzy zauważyli, widzieli/ skojarzyli i przeczytali większość drukowanych głoszeń reklamowych;

-opinii klientów o treści i efektywności ogłoszenia;

-pomiarów opinii klientów o danym produkcie przed i po kampanii reklamowej;

-liczby zapytań handlowych spowodowanych ogłoszeniem reklamowym;

-kosztu jednego zapytania handlowego.

Kierownictwo może przedsięwziąć wiele kroków w celu powiększenia efektywności reklamy, lepiej pozycjonując produkt i określając cele reklamy, prowadząc pilotażowe testy przekazu reklamowego, używając danych komputerowych do wyboru mediów reklamowych, szukając tańszych środków przekazów i badając bezpośrednie skutki działania reklamy.

Podobne prace

Do góry