Ocena brak
ED. RÓWNOLEGŁA: GŁÓWNE KIERUNKI DZIAŁANIA, OGNIWA EDUKACJI, NOWE WYZWANIA
KIERUNKI DZIAŁANIA; NOWE WYZWANIA:
-
edu. równoległa musi przestrzegać zasady indywidualności. niezależności, autonomii człowieka
-
musi szanować prawo człowieka do własnego bytu, do samo kształtowania się
-
ma być edukacją trzech żyjących pokoleń: dzieci i młodzieży, ludzi czynnie pracujących zawodowo, ludzi emerytowanych
-
pluralizm edu. równoległej (edu. środowiskowa prowadzona przez niepaństwowe stowarzyszenia, fundacje)
-
musi być powiązana z gospodarką rynkową – szukać sił społecznych
-
powinna wypełniać braki edukacji szkolnej – zająć się wybitnie zdolnymi, niepełnosprawnymi
-
edu. równoległa trzeciego pokolenia – ludzi samotnych, starszych, ale i bardzo sprawnych, chętnych do współdziałania.
OGNIWA EDUKACJI:
-
ośrodki wychowania naturalnego (rodzina)
-
placówki opiekuńczo –wychowawcze dla dzieci i młodzieży np. domy dziecka
-
placówki wspomagające rozwój dzieci i młodzieży np. świetlice, czytelnie,
-
instytucje bezpośredniego upowszechniania kultury i sztuki np. kino, teatr
-
instytucje i środki masowego komunikowania np. radio, telewizja
-
instytucje społ.- wych. np. kościół
-
ośrodki organizujące działalność wychowania np. służba zdrowia