Ocena brak

ED. RÓWNOLEGŁA: GŁÓWNE KIERUNKI DZIAŁANIA, OGNIWA EDUKACJI, NOWE WYZWANIA

Autor /Mark Dodano /04.08.2011

KIERUNKI DZIAŁANIA; NOWE WYZWANIA:

  • edu. równoległa musi przestrzegać zasady indywidualności. niezależności, autonomii człowieka

  • musi szanować prawo człowieka do własnego bytu, do samo kształtowania się

  • ma być edukacją trzech żyjących pokoleń: dzieci i młodzieży, ludzi czynnie pracujących zawodowo, ludzi emerytowanych

  • pluralizm edu. równoległej (edu. środowiskowa prowadzona przez niepaństwowe stowarzyszenia, fundacje)

  • musi być powiązana z gospodarką rynkową – szukać sił społecznych

  • powinna wypełniać braki edukacji szkolnej – zająć się wybitnie zdolnymi, niepełnosprawnymi

  • edu. równoległa trzeciego pokolenia – ludzi samotnych, starszych, ale i bardzo sprawnych, chętnych do współdziałania.

OGNIWA EDUKACJI:

  • ośrodki wychowania naturalnego (rodzina)

  • placówki opiekuńczo –wychowawcze dla dzieci i młodzieży np. domy dziecka

  • placówki wspomagające rozwój dzieci i młodzieży np. świetlice, czytelnie,

  • instytucje bezpośredniego upowszechniania kultury i sztuki np. kino, teatr

  • instytucje i środki masowego komunikowania np. radio, telewizja

  • instytucje społ.- wych. np. kościół

  • ośrodki organizujące działalność wychowania np. służba zdrowia

Podobne prace

Do góry