Ocena brak
E-learning
Najogólniej rzecz ujmując, określenia e-learning używa się w odniesieniu do uczenia się wspomaganego komputerowo. E-learning stosowany jest coraz szerzej do kształcenia dzieci, młodzieży i dorosłych, z wynikami dydaktycznymi przewyższającymi w istotny sposób skuteczność wszelkich klasycznych metod pedagogicznych. Ta technika szkoleniowa spełnia swą rolę zarówno jako metoda kształcenia i samokształcenia, jak i doskonały sposób aktualizacji nabytej wiedzy.
E-learning jest jedyną w pełni interaktywną metodą szkoleniową, opartą na aktywnym uczeniu się. Techniki e-learning mogą być stosowane nie tylko w sali wykładowej, ale wszędzie tam, gdzie szkolona osoba może mieć dostęp do komputera i internetu. Pozwalają one kształcić nieporównanie taniej od metod klasycznych. E-learning jest doskonale przystosowany do szkolenia dużych grup osób. Dostęp do wiedzy jest natychmiastowy przez 24 godziny na dobę, bez względu na czas i miejsce.
Istnieją trzy podstawowe zastosowania e-learningu:
-
niezależna metoda szkoleniowa,
-
sposób wspomagania metod klasycznych (np. wykładu),
-
sposób aktualizacji wiedzy.