Ocena brak

Dziewięć sposobów różnicowania proszku do prania

Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012

Procter X Gamble produkuje dziewięć marek proszku do prania: Tide. Cheer. Gain, Dash. Bold. Dreft. Ivory Snów. Oxy-dol i Era. Marki te konkurują ze sobą na półkach supermarketów. Moglibyśmy zapytać, dlaczego firma ta wprowadza kilka marek w ramach jednej klasy produktu, zamiast skoncentrować swoje zasoby na rozwoju jednej, wiodącej marki? Odpowiedź w iąże sie z tym. że różni ludzie kupujący proszek oczekują od niego różnych właściwości. Na przykład, dla niektórych najważniejsza jest jakość prania i własności wybielające, dla inny ch własności zmiękczające, a dla jeszcze innych istotny jest łagodny i świeży zapach.

Firma Procter & Gamble zidentyfikowała co najmniej dziewięć istotnych segmentów rynku proszku do prania i stworzyła odmienne, dostosowane do ich specyficznych oczekiwań marki. A oto sposób, w jaki P&G dokonała pozycjonowania tych dziewriyciu marek:

• Tide jest „tak silny, że usuwa brud nawet z najgłębszych włókien". Jest to proszek dla całej rodziny, przeznaczony do prania wszystkich rodzajów mocno zabrudzonych tkanin. „Kiedy pojawia sie Tide, brud znika".

• zawierający środki chroniące kolory Cheer „gwarantuje niezwykłą czystość i zachowanie kolorów". Ubrania całej rodziny wyglądają czysto i świeżo jak nowe.

• Oxydol zawiera wybielacz. Powoduje, że w asze „białe ubrania pozostają naprawdę białe, a kolorowe naprawdę żywe. Wiec nie sięgaj po wybielacz, złap pudełko Ox"!

• Gain - początkowo znany jako proszek enzymatyczny, został następnie repozycjonowany przez P&G. jako proszek dający ubraniom czysty i świeży zapach -..Gain ożywia jak słońce".

• Bold jest proszkiem zawierającym środki zmiękczające. „Czyści, zmiękcza i posiada własności antystatyczne". Płyn Bold ma ponadto świeży zapach.

• Iuory Snów jest „czy sty w 99,44%". Jest „łagodnym, delikatnym mydłem do prania pieluszek i odzieży dziecięcej".

• Dreft jest także przeznaczony do prania pieluszek i ubrań dziecięcych. Zawiera boraks „naturalny środek odświeżający" i „daje czystość, na której możesz polegać".

• Dash to oferta o szczególnej wartości. „Atakuje trudny do usunięcia brud za niezw y kle niską ceny".

• Kra Plus zawiera „wbudowane środki usuwające plamy". ..Wywabia najbardziej oporne plamy, a ponadto świetnie pierze .

Proszek do prania może wiec być funkcjonalnie i psychologicznie zróżnicowany i mogą mu zostać nadane cechy odrębnych marek. Dzięki wytwarzaniu kilku marek, firmie P&G udało siy zdobyć większy udział w rynku (55%) niż gdyby oferowała ona tylko jedną markę.

Podobne prace

Do góry