Ocena brak

Dyferencjacja w pedagogice - PODZIAŁ POZIOMY - ZE WZGLĘDU NA PRZEDMIOT BADAŃ

Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011

1) PODSTAWOWA (TEORETYCZNA) – nie podejmuje badań empirycznych

a) ogólna – ustala znaczenia i pojęcia podstawowe, opisuje definicje, syntetyzuje dorobek pedagogiki, ustala tożsamość pedagogiki, porządkuje pedagogikę ze względu na przedmiot badań

b) dydaktyka ogólna – metodyki i dydaktyki szczegółowe

c) historia wychowania – dzieje myśli pedagogicznej, historia instytucji

d) teoria wychowaniawiedza syntetyzująca wiedzę pedagogiczną

2) STOSOWANA (PRAKTYCZNA)Różne subdyscypliny ( młodzieży, wczesnoszkolna, przedszkolna, pracy, wojskowa, rodziny, kultury, turystyki, rewalidacyjna, specjalna, medyczna, porównawcza, opiekuńcza, społeczna, rolnicza, wych. Seksualnego, wych. Fizycznego, zabawy, sportu, pedeutologia).

Podobne prace

Do góry